Metáforas de jornada e exposições clássicas

Autores

  • L. Poundie Burstein Hunter College and the Graduate Center, CUNY
  • Guilherme Sauerbronn de Barros Universidade do Estado de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.52930/mt.v8i2.272

Resumo

Ao analisar a forma musical, teóricos atuais tendem a perguntar, “em que seção estamos?” Em contraste, teóricos do século XVIII costumavam perguntar, “em direção a que objetivo podemos estar nos movendo?” A diferença entre essas duas orientações metafóricas tem implicações profundas para a compreensão da forma e da expressão narrativa dos movimentos em forma sonata do século XVIII, especialmente aqueles associados ao estilo Galante.

Biografia do Autor

L. Poundie Burstein, Hunter College and the Graduate Center, CUNY

L. Poundie Burstein is Professor of Music Theory at Hunter College and the Graduate Center of the City University of New York. He has also taught at Mannes College, Columbia University, Queens College, and held an endowed chair at University of Alabama in 2010. In 1995 he received the Distinguished Teaching Award from the New School University, and in 2008 he received the Outstanding Publication Award of the Society of Music Theory (SMT). He is a former President of the Society for Music Theory.

Downloads

Publicado

2023-12-31

Edição

Seção

Artigos